El Sharepoint i què opino jo com a usuari(I part)

 

Avui he pensat que seria bo parlar d’aquesta eina col·laborativa de Microsoft que s’anomena Sharepoint. Com que és tant gran he decidit dividir en diferents capítols aquest post. Primer parlaré des del punt de vista d’un usuari i després parlaré des del punt de vista del programador. En tots dos punts de vista diré el què penso d’ell i quina comparativa en faig entre les versions 2007 i 2010.

M’agradaria primer fer un apunt sobre què en penso del Sharepoint:

És una eina molt potent que permet compartir documents, notes, calendaris, tasques i qualsevol cosa que es pugui “plasmar” en el que ells anomenen llista. I em podeu fer cas si us dic que pràcticament ho podem posar tot en aquestes llistes.

M’agrada per la seva integració amb el Microsoft Office: creació i modificació online de documents de word, access, excel i powerpoint. Online significa que no és necessari tenir una còpia a la nostra màquina, simplement editem directament al servidor.

No m’agrada per la seva, i de a vegades, lentitud en el moment de respondre les peticions. És clar, que si veus què és i com està fet ho pots entendre, però un usuari final no ho veurà com jo.

M’agrada per la capacitat que té de poder customitzar qualsevol cosa sense necessitat de programar ni una sola línia de codi. La majoria de les funcionalitats que es mostren a l’usuari poden ser customitzades mitjançant la pròpia web fent que no necessitis ser un entès en la matèria per modificar l’aspecte i comportament de les seves pàgines.

M’agrada per la possibilitat de poder crear workflows. Et permet poder mantenir un control sobre tot el que entra al nostre site.

No vull fer més llista del què m’agrada o no, doncs seria un post massa llarg. El resum és que és una eina molt potent que et permet compartir qualsevol tipus d’informació i que a nivell d’usuari realment està molt bé. Per mi crec que és molt intuïtiu tot i que per tant tot tipus d’usuari podria navegar amb tota tranquil·litat.

Anuncis

4 pensaments sobre “El Sharepoint i què opino jo com a usuari(I part)

  1. Retroenllaç: El Sharepoint i què opino jo com a usuari (II part) | My freelancer life
  2. Retroenllaç: Sharepoint 2010 as Developer | My freelancer life
  3. Retroenllaç: Sincronitzar Active Directory amb els perfils de Sharepoint 2010 | My freelancer life
  4. Retroenllaç: Migración de Sharepoint 2007 a 2010 | My freelancer life

Deixa un comentari

